Ride2Heaven editie 2.0. : New route! 25 tot 30 augustus 2018

€749.00

Tromgeroffel,Trompettengeschal! Als 10de verjaardag .....

Ride2heaven versie 2.0

Om deze reeds veeleisende en mooie rit te verbeteren zijn we gestart met een wit blad. Na het nodige speurwerk op de kaarten en de nodige verkenningsritten, zijn we in ons opzet geslaagd om een betere versie te maken.

Er zijn een aantal zaken die behouden blijven. De omgeving is nog steeds het mooiste, oostelijke deel van de Dolomieten. Dit stukje werelderfgoed blijft dus ons decor voor de 4-daagse. Starten doen we nog steeds vanuit St-Walburg café/appartments bij Roel En Ingrid. Dit is ook de aankomstplaats na een grote lus door het natuurpark Fannes-Sennes-Braies. Verder slapen we drie nachten in berghutten rond de 2000m hoogte.Tot zover de grote gelijkenissen met de eerste versie…

Wat hebben we aangepast?

• Het parcours is voor 70% nieuw en beter toegankelijk voor ELK niveau. Zo kan ieder individu optimaal en maximaal genieten van een bike-ervaring die is aangepast aan technisch en fysiek kunnen.
  • De 30% van de trails die reeds werden gebruikt zijn paden die in de 2.0 versie omgekeerd bereden worden.
  • Er zijn elke dag mogelijkheden tot het maken van een lus aan de berghut, waardoor er beter kan worden ingedeeld naar de vorm van de dag.
  • Bij ELKE berghut is er bagageshuttle, waardoor er light-packed kan worden gereden op elk moment.
  • Er zijn 3 shuttles met lift of bestelwagen om extra dalende kilometers te verkrijgen.
  • Er worden meer kilometers verreden op grote hoogte
  • Er zijn meer kilometer singletrail.
  • Naargelang de weersomstandigheden en de staat van de trails, zijn er zelfs geen stappassages meer.
  • We doen ook 2 nieuwe berghutten aan op prachtige locaties. Alle hutten liggen rond de 2000m hoogte.
  • We doen 2 nieuwe bergpassen: Kreuzjoch en passo San Antonio
  • We gaan door 3 van de mooiste valleien in het natuurpark Fannes-Sennes-Braies.
  • We doen rond de 250 km in deze 4-daagse.
  • We klimmen +-8000 hm waarvan +-3000 met een shuttle.
  • We kunnen elke dag het parcours aanpassen aan weersomstandigheden, vorm, goesting en technische kunde.
  • Elke dag zijn lunchpauzes mogelijk op prachtige locaties.

Deze 2.0 versie gaat door in de zomerperiode met het meeste kans op stabiel weer. Ondanks de periode blijft het een rit om goed voorbereid naartoe te gaan. Aarzel niet om vragen te stellen of informatie in te winnen.

De Ride2Heaven is genieten van de trails op je eigen niveau (2 niveaugroepen).

Pieter Goethals en Kris Hertsens loodsen je langs de allermooiste plekjes en verzorgen je een weekje mountainbiken van de bovenste plank. We fietsen light want MTBclinics.be zorgt voor de logistiek.

Prijs: € 749,- pp

min. 6 en max. 12 deelnemers

Even wat meer in detail

In 4 etappes wordt op singletracks en andere mooie paden een ‘Tour’ in de Dolomieten gereden. Een onwaarschijnlijk mooi avontuur op de mountainbike.

• 2 niveaugroepen: Rookie: klimmen op shotter-paden (brede jeeptracks) of via liftcabine. Afdalen hoofdzakelijk op shotter met af en toe een stuk singletrack. Advanced & Expert: klimmen en afdalen hoofdzakelijk op singletrack
  • 200km en 6000-7000hms
  • 4 etappes tussen 40 en 70km
  • mooie en uitdagende singletrails
  • prachtige omgeving in het Dolomieten Natuurpark.

Inclusief
• 2 nachten verblijf in luxeapartementen
• 3 nachten verblijf in berghutten
• half pension
• technische bijstand tijdens de ritten

• vervoer bagage (busje mtbclinics.be)
• professionele begeleiding door Pieter Goethals en Kris Hertsens

exclusief
• vervoer naar Italië en terug (kan ook met MTBclinics-busje)
• ongevallenverzekering
• drank tijdens maaltijden in hotel en berghutten
• picknick onderweg

Etappes (onder voorbehoud)

Reisdag met ontvangst in Razen-Antholz

• Etappe 1

Hard: +/- 50km, 22 km singletrail, 3000 hm -> 1000 lift

Light: +/- 50km, 15 km singletrail, 2600 hm -> 1000 lift

De eerste rit gaat richting Kronplatz. Een eerste uplift dient zich aan. Een kwartier later staan we voor het eerst boven de 2000m op de top van de Kronplatz. We starten hier met een aangelegde bikepark afdaling in 2 mogelijke varianten. De fysiek en technisch sterkere rijders dalen af richting ST-Vigil. Daar volgt een fysiek zware klim naar de Kreuzjoch. Daar ligt alweer boven 2000m een prachtige trail te wachten. Na de technisch uitdagende afdaling hergroeperen we aan lago di Braies. De minder ervaren rijders kozen voor een prachtig aangelegde flow-afdaling richting Gassl en beklommen een mooie trail tot aan Lago di Braies. Na de lunch volgt een korte afdaling via een mooi en eenvoudig te bereiden pad. Na deze passage is het tijd om de laatste klim van de dag aan te vatten. Via een prachtige singletrail klimmen we richting Platzwiese. Eenmaal op Platzwiese aangekomen, rest nog een kleine kilometer op de hoogvlakte. Met uitzicht op “drei zinnen” komen we aan in de Dürrensteinhütte. De bagage is ondertussen aangekomen en na een verfrissende douche kan ook de innerlijke mens versterkt worden. Voor diegenen die nog op hun honger zijn blijven zitten, is het nog mogelijk een lusje bij te fietsen…

• Etappe 2

Hard: +/- 45 km, 22 km singletrail, 1500hm

Light: +/- 40 km, 15 km singletrail, 1000hm

Na een eerste “verkwikkende” nacht op hoogte, volgt het stevige ontbijt. Een wandelpad met kleine en korte technische obstakels is nooit te steil en gemakkelijk te overzien. In Schluderbach kiezen we voor de trail rond de Dürrensee die in dezelfde trend voor een paar kilometers plezier zorgt. Een breder pad in de vallei brengt ons langs lago Bianco en lago Nero. Daar vatten we de eerste klimkilometers van de dag aan in het Natuurpark Fannes-Sennes-Braies. Een breed pad wordt smaller en na een korte afdaling staan we aan de voet van de slotklim van de dag. Een brede weg met enkele steilere passages voert naar de Senneshütte. Daar houden we een middagpauze. De minder ervaren bikers kunnen via een prachtige trail naar de slaapplaats bollen om even te gaan rusten. De anderen kunnen nog naar de Seekoffelhütte klimmen. Na genoten te hebben van een prachtig zicht op Lago di Braies, volgt een technisch veeleisende trail richting de slaapplaats. In Rifugio Munt de Sennes op 2143m vervoegen we de anderen voor een avondmaal en een deugddoende nachtrust.

• Etappe 3

Hard: +/- 60km, 29km singletrail, 2400hm

Light: +/- 40km, 13km singletrail, 1500hm

Na het ontbijt vertrekken we van de kleine en zeer gezellige “Munt de Sennes hütte” richting Fodara. Dit kleine mijnwerkersdorpje bereiken we via een rotsachtige, technische trail. De vermoeide bikers kunnen via een breed en goed bollend pad kiezen. Vanuit Fodara gaat het via een oude spoorwegbedding richting Fanes. Deze flowtrail is relatief gemakkelijk bereidbaar en geeft de kans om optimaal van de omgeving te genieten. We eindigen onze eerste afdaling met technische zones tussen de bomen en tussen de watervallen. In de vallei kiezen we tussen twee opties. Als eerste opstieis er een grote lus met 750hm extra en een pareltje van een trail die op grote hoogte terug naar de Faneswatervallen voert. De tweede optie is om meteen de laatste klim via de Faneswatervallen aan te vatten. Deze klim geeft ons veel tijd om te genieten van het mooie landschap. We dalen vanaf de Limosee via een wandelpad af richting St-Vigil om ons op het terras van rifugio Pederu neer te ploffen.

• Etappe 4

Etappe 4:

Hard +/- 60 km, 30 km singletrail, 4000 hm -> 2000 lift

Light +/- 50 km, 30 km singletrail, 3000 hm -> 2000 lift

Hier zijn twee mogelijkheden. De vermoeide bikers kiezen een zeer lange flowtrail tot in St-Vigil. Daar aangekomen nemen ze een uplift naar Piz de Plaies. Een mooie aangelegde trail staat op het programma die terug naar het centrum van St-Vigil voert. De bikers met nog wat energie op overschot kunnen voor de tweede dag op rij een vallei op hoogte bedwingen via de passo San Giovanni. Na de bikepark afdaling vervoegen ze de rest van de groep. Een uplift met de camionette brengt ons naar de Furkelpas. Daar nemen we de lift naar Kronplatz. Hier liggen nog 2 afdalingen te wachten die telkens met andere liften kunnen genomen worden. De Gassltrail en de Herrnsteig zijn prachtige afsluiters van een grote reeks trails die we hebben bedwongen. De terugrit door de vallei is dan de ideale moment om de herinneringen terug boven te halen en dan af te sluiten met een Hugo in St-Walburg.

Naargelang weers- of andere omstandigheden kunnen de ritten worden aangepast.

NOOT:  Deze trektocht wordt ook georganiseerd voor clubs en groepen.  info@mtbclinics.be

2016-07-06 19.12.16 from MTBclinics.be on Vimeo.

Dolomiti 2013 V02 Final from MTBclinics.be on Vimeo.